Зміст
Дев'ятимісячний малюк вже щосили коментує навколишній світ. Щоправда, на своїй мові. Зараз він «пробує на смак» різні приголосні і голосні звуки, його склади часом нагадують існуючі слова, багато дітей в цьому віці вже чітко не тільки вимовляють «ма-ма» та «па-па», а й пов'язують ці поняття з суб'ектамі-«носіями».
Дитина вже щосили за допомогою жестів та інтонацій висловлює свої емоції. Вона із захопленням вказує мамі ручкою цікавий предмет, сміється, якщо її розвеселити, ображено плаче, якщо намагатися щось робити, що їй не до вподоби (не дивуйся, якщо маля раптом різко розлюбить мити голову). Малюк в цьому віці, як і раніше, дуже прив'язаний до мами емоційно, тому, якщо, вона нервує, дитина теж буде неспокійною та плаксивою. Тому в першу чергу потрібно організувати сплкійний простір для мами, виділяти трохи часу для себе, щоб дитина бачила не затуркану маму, а спокійну та лагідну. Тоді й маля, розуміючи, що все в цьому дружньому світі добре, буде веселе й активне.
Малюк уже набагато самостійнішими, ніж раніше. Більшість дітей в цьому віці вже без обмежень переміщаються по хаті (зазвичай на чотирьох), й іноді мама може зайнятися своїми справами. Але у жодному разі не ігноруй раптовий поклик або, тим паче, плач дитини. Чим би ти не була зайнята, відволікаючись, підійди до малюка, обійми його, візьми на руки і з'ясуй, що трапилося.
|
Зріст, |
Вага, |
Окружність |
|
ХЛОПЧИКИ |
низкьий |
67,5 |
7,1 |
42,5 |
нижче |
69,7 |
8 |
43,7 |
|
середній |
72 |
8,9 |
45 |
|
вищче |
74,2 |
9,9 |
46,3 |
|
високий |
76,5 |
11 |
47,5 |
|
ДІВЧАТКА |
низкьий |
65,3 |
6,5 |
41,2 |
нижче |
76,7 |
7,3 |
42,5 |
|
середній |
70,1 |
8,2 |
43,8 |
|
вищче |
72,6 |
9,3 |
45,2 |
|
високий |
75 |
10,5 |
46,5 |
Відомо, що в головному мозку центри, що відповідають за мову і за дрібну моторику, знаходяться поруч, тому, граючи у пальчикові ігри, стимулюємо розвиток мовних центрів маляти. Тобто попросту допомагаємо йому в майбутньому швидше заговорити.
Що ж це за ігри? Найпростіші перебирання дрібних предметів (таких як квасолини, горіхи, гудзики, великі намистини). Тільки під час цих ігор ужодному разі не відходь від дитини і не залишай її наодинці з дрібними предметами ні на секунду - навіть миті вистачить моторному пустуну, щоб засунути дрібницю собі у вухо, ніздрю або проковтнути. Вищеназвані предмети добре не тільки перебирати руками і перекладати з однієї купки на іншу, але і пересипати ложкою або совочком.
Корисно (і до того ж безпечно) буде грати ыз рахывницею. Покажи малюкові, як весело можна переганяти кыльця з одного боку на інший - поодинці, малими стопочки і все одразу.
І, кажучи про дрібну моторику, неможливо не згадати пальчикове малювання. Розподіливши на дні плоскої тарілки товстий шар борошна, піску, крохмалю або манки, починайте разом з малюком промальовувати в цьому шарі траншейки-візерунки. Ти можеш лише подавати приклад, малюючи свої картини, а можеш спочатку помалювати пальчиком дитини.
Крім такої техніки для самих маленьких існують пальчикові фарби - вони не токсичні, гіпоалергенні та їстівні.
Ваш коментар